Становлення американської історіографії Нового курсу (1930-і – початок 1960-х рр.)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Анотація

У статті на основі комплексного дослідження наукової та публіцистичної літератури здійснено аналіз становлення американської історіографії Нового курсу. Перші оцінки Нового курсу відносяться до президентської кампанії 1932 р. коли він ще був попередньою теоретичною програмою реформ. У період політичних дебатів 1930-х рр. опоненти Ф. Рузвельта критикували Новий курс за те, що він не відповідав американським традиціям, оперував неамериканськими підходами до державного управління. На його оцінки серйозно вплинула міжнародна ситуація, пов’язана із кризою капіталізму та демократичного управління у Європі. Політичні противники, звертаючись до досвіду за океаном, безпідставно розглядали Новий курс як прояв одного із європейських режимів. Автором статті встановлено, що подібні оцінки не знаходили широкого відгуку у суспільстві, а наукові роботи дослідників, які відстоювали подібні тези, перебували на маргінесі історичних дебатів навколо Нового курсу.


Публікація більшістю членів кабінету Ф. Рузвельта та його радників своїх мемуарів, а також відкриття доступу до бібліотеки президента у Гайд-парку сприяли становленню перших наукових оцінок Нового курсу наприкінці 1940-х рр. У історіографії Нового курсу були свої «батьки-засновники», до яких автор даної статті відносить – А. Шлезінгера-молодшого, Б. Рауха, Р. Гофстадтера, Ф. Фрейделя, Дж. Бернса та В. Лехтенберга. Ці дослідники встановили наукову основу, яка залишається актуальною до сьогоднішнього дня, незважаючи на різні спроби її ревізії. Вони встановили певні історіографічні тренди та підходи щодо дослідження та інтерпретації даного періоду у 1950-х рр. Автором визначено, що 1950-і рр. були позначенні дебатами між двома школами історичної думки – прогресистська та консенсусна, на предмет того, чим був Новий курс – продовженням реформістського руху попередніх десятиліть, поворотним моментом, чи революцією в американському житті та політиці. У дослідженні автор розглянув та проаналізував основні аргументи та контраргументи кожної із шкіл.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Лущак, В. (2024) «Становлення американської історіографії Нового курсу (1930-і – початок 1960-х рр.)», Проблеми всесвітньої історії, (24), с. 172–192. doi: 10.46869/2707-6776-2023-24-7.
Розділ
Статті
Біографія автора

В.В. Лущак

Лущак Віктор Володимирович – молодший науковий співробітник відділу трансатлантичних досліджень Державної установи «Інститут всесвітньої історії НАН України».

Посилання

The Consequences of the Proposed New Deal. Campaign Speech by Herbert Hoover in Madison Square Garden (1932, October 21). Miller Center. [Online]. Available from: https://millercenter.org/the-presidency/presidential-speeches/october-21-1932-campaign-speech-madison-square-garden [In English].

Johnson, G. (1941). Roosevelt: Dictator or Democrat? New York, London: Harper & Bros. [In English].

Lippmann, W. (1949). The permanent New Deal. The New Deal: Revolution or Evolution? Edwin C. Rozwenc (Ed.) Lexington, MA: D.C. Heath, рр. 34-44. [In English].

Tugwell, R. (1957). The Democratic Roosevelt: A Biography of Franklin D. Roosevelt. New York: Doubleday. [In English].

Moley, R. (1939). After Seven Years a Political Analysis of the New. New York: Harper & Bros. [In English].

Moley, R. (1966). The First New Deal. New York: Harcourt, Brace and World. [In English].

Sherwood, R. (1948). Roosevelt and Hopkins: An Intimate History. New York: Harper and Brothers. [In English].

Flynn, J. (1956). The Roosevelt Myth. New York: Devin-Adair Publishing Company. [In English].

Robinson, E. (1955). The Roosevelt Leadership, 1933-1945. New York; Philadelphia: J. B. Lippincott Company. [In English].

Rozwenc, E. C. (ed.) (1949). The New Deal: Revolution or Evolution? Boston: D.C. Heath and Company. [In English].

Otis, G. Jr. (1963). Historians and the New Deals: 1944-1960. The Social Studies, 54 (4), рр. 133-140. [In English].

Hofstadter, R. (1968). The Progressive Historians. New York: Alfred A. Knopf. [In English].

Schlesinger, A. Jr. (1957). The age of Roosevelt: The Crisis of the Old Order, 1919-1933. Boston: Houghton Mifflin. [In English].

Schlesinger, A. Jr. (1959). The age of Roosevelt: The coming of the New Deal, 1933-1935. Boston: Houghton Mifflin. [In English].

Schlesinger, A. Jr. (1960). The age of Roosevelt: The politics of upheaval, 1935-1936. Boston: Houghton Mifflin. [In English].

Schlesinger, A. Jr. (1986). The Cycles of American History. Boston: Houghton Mifflin, Boston. [In English].

Freidel, F. (1973). Franklin D. Roosevelt: Launching the New Deal. Boston: Little, Brown and Co. [In English].

Hofstadter, R. (1956). The Age of Reform: From Bryan to F.D.R. New York: Alfred A. Knopf. [In English].

Otis, G. Jr. (1967). An Encore for Reform: The Old Progressives and the New Deal. New York: Oxford University Press. [In English].

Burns, J. (1956). Roosevelt: The Lion and the Fox (1882-1940) [1st ed.]. New York: Harcourt, Brace and Company. [In English].

Degler, C. (1959). Out of Our Past: The Forces that Shaped Modern America. New York: Harper & Brothers. [In English].

Leuchtenburg, W. (1963). Franklin D. Roosevelt and the New Deal, 1932-1940. New York: Harper & Row. [In English].

Purcell, A. D. (ed.) (2014). Interpreting American History: The New Deal and the Great Depression. Kent, Ohio: The Kent State University Press. [In English].