Конкурс «Євробачення»як інструмент культурної дипломатії

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Анотація

Стаття представляє аналітичну роботу, присвячену практичній реалізації одного з напрямків дипломатії – культурної дипломатії. Цей вид дипломатії використовується урядами країн для досягнення політичних цілей, освітніми установами для розширення бази знань через академічні обміни, незалежними організаціями для демонстрації своїх досягнень та ідей новій аудиторії. За допомогою культурної дипломатії можна реалізувати як короткострокові, так і довгострокові програми культурно-цивілізаційного або інтеграційного спрямування.


Розвиток інформаційних технологій спрощує комунікаційний процес у глобалізованому світі, відкриваючи безцінні можливості для «м’яких» форм впливу. Основу «м’якої сили» складають: культура країни, особливо ті її елементи, які можуть бути привабливими для інших; політичні цінності, якими живе ця країна; її закордонна політика, коли інші сприймають країну як носія певного морального авторитету. Всі ці компоненти формують зовнішній імідж держави на міжнародній арені та створюють у інформаційному просторі образ та уявлення про потенціал країни.


Щорічний телевізійний конкурс естрадної пісні «Євробачення» (Eurovision Song Contest) є вдалим прикладом прояву «м’якої сили» в контексті культурної дипломатії та сучасних міжнародних зв’язків.


Доведено, що «Євробачення», як проект, що має на меті об’єднати всіх членів європейського інтеграційного союзу, вплинуло на встановлення комунікативних зв’язків між державами, на формування іміджу європейських країн в інформаційному просторі, а також стало важливою складовою світових соціокультурних та політико-культурних процесів. І хоча організатори «Євробачення» позиціонують конкурс як майданчик без політики, але він був і залишаєтеся ареною прояву геополітичних симпатій і вдалим проектом реалізації завдань культурної дипломатії. 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Ходченко, О. і Коверська, Є. (2024) «Конкурс ‘Євробачення’як інструмент культурної дипломатії», Проблеми всесвітньої історії, (25), с. 176–190. doi: 10.46869/2707-6776-2024-25-8.
Розділ
Статті
Біографії авторів

О.Є. Ходченко

Ходченко Олена Євгенівна – кандидат історичних наук, доцент кафедри всесвітньої історії історичного факультету Дніпровського національного університету ім. О. Гончара.

Є.О. Коверська

Коверська Єва Олександрівна – студентка ІІІ курсу історичного факультету Дніпровського національного університету ім. О. Гончара.

Посилання

Gullion, E.A. (2015). What is Public Diplomacy? USC Center of Public Diplomacy. [In English].

Tuch, H. (1990). Communicating with the World: U. S. Public Diplomacy Overseas. [In English].

Cіvatij, V.G. (2014). Mіzhnarodnі vіdnosini ta zovnіshnya polіtika: sistemna іstorіya 1914–2014 rokіv: Navch. posіb. Kyiv-Mikolaiv: Іlіon. [In Ukrainian].

Gucal, S.A. (2015). Publіchna diplomatіya ta strategіchnі komunіkacії: viznachennya konceptual'nih osnov. Mіzhnarodnі vіdnosini. Serіya “Polіtichnі nauki”, 9. [Online]. Available from: http://journals.iir.kiev.ua/index.php/pol_n/article/view/2769 [In Ukrainian].

Stasevs'ka, O. A. & Malanchuk, І.І. (2021). Kul'turna diplomatіya: simbіoz kul'turnogo ta pravovogo potencіalu. Pravo ta іnnovacії, 1, рр. 89–95. [In Ukrainian].

Nye, J.S. (1990). Bound to Lead: The Changing Nature of American Power. New York: Basic Books. [In English].

Nye, J.S. (2004). Soft power: The means to success in world politics. New York: Public Affairs. [In English].

Raimzhanova, A. (2015). Power in IR: Hard, soft, and smart. Institute for Cultural Diplomacy and the University of Bucharest, pp. 1–20. [In English].

Zhmura, O. (2021). “M’yaka syla” yak іnstrument zovnіshn'oї polіtiki Francії. Travnevі studії: іstorіya, polіtologіya, mіzhnarodnі vіdnosini: zbіrnik materіalіv ІІІ Mіzhnarodnoї naukovoї konferencії studentіv ta molodih vchenih. Donec'kij nacіonal'nij unіversitet іmenі Vasilya Stusa, pp. 108–111. [In Ukrainian].

Kornіjchuk, Yu. (2017). Kul'turayak “m’yaka syla” v koncepcіi zovnіshnіh vіdnosin Dzhozefa Naya. Kul'turologіchni jal'manah: Kul'turna diplomatіya: strategіya, modelі, napryami, 5, pp. 55–58. [In Ukrainian].

Martinov, A. (2020). “M’yaka syla” yak polіtichnij іnstrument Evropejs'kogo Soyuzu (1990-tі – 2020–tі rr.). Mіzhnarodnі zv’yazki Ukraїni: naukovі poshuki і znahіdki: mіzhvіd. zb. nauk. Pr, 29, pp. 113–129. [In Ukrainian].

Savon, K.V. (2020). Vpliv polіtiki “m’yakoi sili” na іmіdzh derzhavi. Aktual'nі problemi polіtiki: zb. nauk. pr, 66, pp. 112–117. [In Ukrainian].

Svyatkovs'ka, Yu. (2017). M’yaka syla yak іnstrument zovnіshn'oi polіtiki derzhavi. Naukovі pracі. Polіtologіya, T. 297, № 285, pp. 83–87. [In Ukrainian].

Druzhinec', M. (2019). Pіsennij konkurs evrobachennya ta vokal'nі televіzіjnі talant-shou yak faktor evropeizatsii ta evroіntegratsii ukrains'koi kul'tury. Muzikoznavstvo, 35, pp. 280–286. [In Ukrainian].

Sinicya, V.A. (2020). Vikoristannya muzichnih konkursіv yak formi socіal'nogo rozvitku suspіl'stva. Osvіtn'o-іnnovacіjna іnteraktivna platforma “Students'kі pіdpryemnytskiі іnіtsiatyvy”: materіali V Vseukrains'koi naukovoi Іnternet-konferentsii (3 grudnya 2020 r), pp. 172–179. [In Ukrainian].

Sovgira, T.І. (2017). Tekhnologіya organіzatsii mіzhnarodnogo televіzіjnogo konkursu estradnoi pіsnі “Evrobachennya”. Mіzhnarodnij vіsnik: Kul'turologіya. Fіlologіya. Muzikoznavstvo, 1, pp. 147–152. [In Ukrainian].

Tobin, R. & Raykoff, I. (eds.) (2007). A Song for Europe. Popular Music and Politics in the Eurovision Song Contest. London: Routledge. [In English].

Tragaki, D. (ed.) (2015). Empire of Song. Europe and Nation in the Eurovision Song Contest. Lanham: Scarecrow Press. [In English].

Vuletic, D. (2018). Postwar Europe and the Eurovision Song Contest. London: Bloomsbury. [In English].

Konstantinova, Yu.V. (2013). Ponyattya “kul'turna diplomatіya” v suchasnomu naukovomu diskursі. Tendentsii rozvitku suchasnoi systemi mіzhnarodnih vіdnosin ta svіtovogo polіtichnogo procesu: Zbіrnik materіalіv Tret'oi Іnternet-konferentsii (29 bereznya 2013 r.), pp. 205–209. [In Ukrainian].

Eurovision Song Contest. (2023). Facts & Figures. [Online]. Available from: https://eurovision.tv/about/facts-and-figures [In English].

Chorna, M.V. Evrobachennya. Velyka ukrains'ka enciklopedіya. [Online]. Available from: https://vue.gov.ua/Єvrobachennya [In Ukrainian].

Boyle, S. (2016). The cost of winning the Eurovision Song Contest. [Online]. Available from: https://web.archive.org/web/20220821193101/https://www.rbs.com/rbs/news/2016/05/the-cost-of-winning-the-eurovision-song-contest.html [In English].

Vіrmenіya zaplatit' shtraf za vіdmovu spіvati v Azerbajdzhanі (2012). [Online]. Available from: https://web.archive.org/web/20150623055405/http://ipress.ua/news/virmeniya_zaplatyt_shtraf_za_vidmovu_spivaty_v_azerbaydzhani_1456.html [In Ukrainian].

Eurovision Song Contest. (2019). Eurovision Song Contest 2019 – Grand Final – Live Stream, 2019. YouTube. [Online]. Available from: https://www.youtube.com/watch?v =Dsx4pVjUth0&ab_channel=EurovisionSongContest [In English].

Gorbachik, O. & Kozіj, O. (2023). Arabo-іzrail's'kij konflіkt і vynyknennya problemy palestins'kih bіzhencіv. Problemy gumanіtarnykh nauk: zbіrnyk naukovykh prats' Drogobits'kogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversytetu іmenі Іvana Franka. Serіya Іstorіya, 12/54, pp. 237–250. [In Ukrainian].

Banі-naser, Fadі. (2015). Sutnіst' Palestyno-іzrail's'kogo konflіktu ta mіzhnarodno-pravovі mekhanіzmi OON shchodo jogo myrnogo vregulyuvannya. Prykarpats'kij yuridichnij vіsnik, 2, pp. 3–7. [In Ukrainian].

Eurovision Song Contest. (2022). Eurovision Song Contest 2022 – Grand Final – Full Show – Live Stream – Turin, 2022. YouTube. [Online]. Available from: https://www.youtube.com/watch?v=VhyLh5sGRRI [In English].

Gatherer, D. (2006). Comparison of Eurovision Song Contest Simulation with Actual Results Reveals Shifting Patterns of Collusive Voting Alliances. [Online]. Available from: https://web.archive.org/web/20070505041808/http://jasss.soc.surrey.ac.uk/9/2/1.html[In English].

Hume, T. (2015). Eurovision Song Contest: ‘It's soft politics, but it's politics’. [Online]. Available from: https://web.archive.org/web/20150623010049/http://ipress.ua/mainmedia/yevrobachennya _tse_myaka_polityka_odnak_tse_taky_polityka_2230.html [In English].

Runcie, C. (2023). How Terry Wogan fell in –and out – of love with Eurovision. [Online]. Available from: https://www.telegraph.co.uk/tv/0/terry-wogan-fell-love-eurovision/ [In English].

Stanley, T. (2023). Eurovision is not ‘nonsense’ – here’s what it says about Putin, Brexit and Europe. [Online]. Available from: https://www.telegraph.co.uk/music/concerts/why-eurovision-song-contest-2023-still-matters-european/ [In English].

Vіtman, K. M. (2018). Kіprs'kij etnopolіtichnij konflіkt: vytoki ta suchasnij etap vregulyuvannya. Aktual'nі problemi polіtyky : zb. nauk. pr, 61, pp. 106–116. [In Ukrainian].